תמונה של הנגשת אתרי WIX

עסקים וארגונים בעידן הדיגיטלי זוכים לחשיפה מוגברת ולהגעה לקהלי יעד רחבים, באמצעות  יצירת נוכחות מקוונת. מבין מגוון הנכסים הדיגיטליים המוצעים, אתר אינטרנט הוא הבסיס לייצוג ולנוכחות ברשת, ומהווה מוקד למשיכת גולשים ולקוחות פוטנציאליים המחפשים את בית העסק באופן ישיר, או ללקוחות מתעניינים המחפשים את השירותים והמוצרים שהוא מספק.

אחת הפלטפורמות המובילות לאתרים ישראלים היא פלטפורמת WIX. אתרי WIX הם אתרי אינטרנט המבוססים פלטפורמה ישראלית נוחה ונגישה, בקוד סגור, המציעה מגוון עצום של תבניות לאתרים, ומאפשרת לבעלי עסקים ללא ידע טכני להקים ולבנות אתר תדמית לעסק.

לצד היתרונות הקיימים בבחירה בפלטפורמת WIX לאתר בית העסק, קיימות גם מגבלות הנוגעות לשימוש בפלטפורמת תכנות בקוד סגור, אשר משמעותו היא שלא ניתן לבצע שינויים בקוד/באתר. בעל האתר יוכל להטמיע תוכן או עיצובים בתבנית האתר הקיימת, אולם הטמעה של שינויים ופיתוחים בניהם הנגשת אתרי WIX תהיה מוגבלת, וגם מתכנתים מנוסים לא יקבלו את הגישה לשינוי ועדכון קוד האתר.

מדוע נדרשת הנגשת אתרי WIX

חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות שחוקק בטרם כניסת האינטרנט לכל תחומי חיינו, עבר עדכונים נרחבים והתאמה למאפייני הקנייה בקרב הציבור בישראל, באמצעות שורת תקנות מחייבות שמטרתן להבטיח הנגשה של מידע ושירותים שמספקים עסקים, גם בפלטפורמות הדיגיטליות.

חובת ההנגשה נוגעת לאתרי תדמית ולאתרי מסחר כאחד, וחלה גם על אפליקציות. בעוד שהחוק נוגע לחובת ההנגשה החוקית, למטרותיה ולהשלכות הקיימות, אופן ההנגשה וסוגי ההנגשה מפורטים בתקן המחייב להנגשת אתרים- תקן AA5568 מכון התקנים הישראלי.

כל הנגשת אתרי WIX או אתרים בכל פלטפורמה אחרת, מחייבים עמידה מלאה בחובות התקן. התקנת תוספי הנגשה שאינם עומדים בדרישות תקן AA5568 או אי הנגשת אתר, חושפת את בעלי האתר/העסק לתביעות ולפיצויים בגובה 50,000 ₪, ללא הוכחת נזק.

כיצד ניתן לבצע הנגשת אתרי WIX

הנגשת אתרי WIX קיימים אינה יכולה להתבצע באמצעות שינוי קוד האתר לצורך הטמעת הנגשות נדרשות, דוגמת: הגדלת כתב לליקויי ראייה, הקראה קולית, חלופות לשימוש בעכבר ובמקלדת לבעלי מוגבלויות מוטוריות והנגשות נוספות.

על מנת לבצע הנגשת אתרי WIX ביעילות ועל פי דרישות התקן, נדרשת התקנה של תוסף נגישות אשר פותח בהתאמה לפלטפורמת WIX, ומאפשר הלבשה של תכונות ויישומים בהתאמה אישית לצרכי נגישות שונים, בכל עמודי ויישומי האתר. על ידי שילוב תוסף נגישות מותאם המיושם באופן קפדני ומדויק בכלל העמודים, המידע והשירותים המוצעים באתר, ניתן לעקוף את מגבלת הקוד הסגור, לעמוד בחובת ההנגשה החוקית, וחשוב לא פחות: לספק כלים, מידע ויחס שוויוני לבעלי מוגבלויות.

לסיכום:

הנגשת האתר היא אמנם חובה חוקית ונדרשת לעמידה בתקן מחייב, ויחד עם זאת מדובר במקרה בו החוק פועל בעקיפין ובמישרין לטובת בעל העסק/האתר:

  • 20% מהאוכלוסייה בישראל מוגדרים כבעלי מוגבלות. הנגשת האתר מבטיחה את הכניסה, הגלישה שלהם באתר, החשיפה לשירותים ולמוצרים שמציע בית העסק, ולמעשה מרחיבה את קהל הלקוחות הפוטנציאליים ללא חסמים טכנולוגיים.
  • קידום האתר בגוגל- ייעודו של כל אתר עסקי הוא לעקוף את המתחרים ולהיחשף בפני הגולשים במיקומים גבוהים יותר במנוע החיפוש גוגל. עדיפות ניכרת לקידום האתר ניתנת לאתרים מונגשים כחוק עבור בעלי מוגבלויות.
  • הגנה משפטית- הנגשת אתרי WIX באמצעות תוסף נגישות העומד בדרישות התקן מעניקה הגנה מפני תביעות, פגיעה במוניטין ותשלום פיצויים, בשל אי עמידה בחובות חוק שוויון בעלי מוגבלויות.

חברת נגיש אקספרס מציגה: פיתוח טכנולוגי מקצועי של תוסף נגישות מותאם WIX  אשר עומד בכל דרישות תקן AA5568 להנגשה מלאה של האתר, על פי חוק.   התקנת התוסף מתבצעת על ידי מורשים בלבד, וכולל הצהרת הנגישות בחתימתו של מורשה נגישות מוסמך

 

למידע נוסף מלאו פרטים או חייגו עכשיו 072-3976-425

"*" אינדוקטור שדות חובה

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.