whatsapp
באנר עליון של נגישות אינטרנט
הנגשת אתר WORDPRESS

אתרי וורדפרס הם אתרים שנוצרו באמצעות פלטפורמת וורדפרס, מערכת ניהול תוכן פופולרית (CMS)  אשר מאפשרת למשתמשים לבנות ולנהל בקלות אתרי אינטרנט לעסקים ולמטרות אחרות, ללא רקע בפיתוח ובתכנות וללא צורך בידע טכני נרחב . פלטפורמת וורדפרס היא פלטפורמה בקוד פתוח, אשר מציעה מגוון תבניות ועיצובים לבניית אתרים, בהתאמה לענפים ולסגנונות עיצוב שונים, לרבות האפשרות להתקנת אפליקציות ותוספים ואפשרויות התאמה אישית. הנגישות וקלות השימוש הופכים את פלטפורמת וורדפרס לפלטפורמה מובילה לאתרים בישראל ובעולם, המשמשת להקמת אתרי תדמית, אתרי בלוג ומידע, אתרי איקומרס ומכירות ומגוון סוגי אתרים ותכנים נוספים.

בהקמת אתר וורדפרס ישראלי, או למעשה אתר בכל פלטפורמה אחרת, חלה על בעל העסק/אתר החובה החוקית לבצע הנגשה לאתר, במטרה לספק את כלל המידע ו/או השירותים המוצעים באתר, באופן נגיש לבעלי מוגבלויות. הנגשת אתר WORDPRESS ניתנת לביצוע כבר בשלבי ההקמה, אולם במידה וזו לא בוצעה, ניתן לתקן ולשלב את פתרונות ההנגשה כחוק, מבלי לפגוע בחוויית הגלישה/בעיצוב האתר הקיים.

מי אחראי על הנגשת אתר WORDPRESS

החובה החוקית על הנגשת אתר WORDPRESS חלה על בית העסק/בעל האתר, ואלה יהיו הכתובת לכל תביעה/תלונה הנוגעת לאי נגישות האתר ופגיעה בזכויות בעלי המוגבלויות בישראל.

יישום בפועל של הנגשת אתר WORDPRESS ניתן לביצוע במספר דרכים:

הנגשת אתר WORDPRESS בשלבי בניית האתר:

למרות הקלות והנוחות שבעבודה עם הפלטפורמה, בעלי עסקים רבים בוחרים לפנות לשירותי בניית אתרים במיקור חוץ, למתכנת/בונה אתרים מקצועי, במטרה להעמיד אתר עסקי/ארגוני מעוצב, בחשיבה שיווקית ותוך יצירת חוויית משתמש אופטימלית.

בכל פנייה והתקשרות עם בעל מקצוע בתחום בניית אתרים, בין אם מדובר בפרי לאנסר ובין אם בחברה, חשוב להקפיד לכלול בהסכם ההתקשרות גם את חובת החברה לבצע הנגשה מלאה לאתר, על פי חוק ובהתאם לדרישות התקן.

התקן המחייב לעניין זה הוא תקן AA5588 להנגשת אתרים, בפיקוח מכון התקנים הישראלי.

  • חשוב לדעת: חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות הקובע את חובת ההנגשה, מתייחס גם לזכותם של בעלי מוגבלויות לפיצוי העשוי להגיע לכדי 50,000 ₪- ללא הוכחת נזק, במקרה של אתר שאינו מונגש ומותאם לצרכיהם הייחודיים. גם בעבודה עם חברה/בונה אתרים במיקור חוץ, האחריות על הנגשת האתר כחוק חלה על הארגון/בעלי האתר, ולצד הטמעת סעיף ליישום ההנגשה בהסכם ההתקשרות, מומלץ לוודא בסיום הקמת האתר את קיומו של תוסף הנגישות ועמידתו בחובת התקן.

הנגשת אתרים כל המידע

הנגשת אתר WORDPRESS קיים ופעיל ניתנת ליישום באופן פשוט יחסית (ביחס להנגשת אתרים בפלטפורמת קוד סגור), אולם דורשת יעילות ומהירות לצד כלים מקצועיים, מאחר וכל דקה בו האתר שאינו מונגש מצוי באוויר, חושפת את בעליו לתביעות פיצוי אימתניות.

ביצוע ההנגשה דורש היכרות עם סעיפי התקן המפרט את אופן ביצוע ההנגשה, במטרה לספק מענה וחוויית גלישה אופטימלית לכל סוגי המוגבלויות.

את ההנגשה יש ליישם על כל עמוד באתר באופן נפרד, על כל יישום, תוסף ואפליקציה, לרבות טפסים דיגיטליים (דוגמת טופס יצירת קשר), טפסים המיועדים להדפסה, תוכן ויזואלי וחזותי (תמונות וסרטונים) ויישומים נוספים.

למרות שניתן למצוא ברשת לא מעט תוספי נגישות הניתנים להתקנה עצמאית, חשוב לדעת כי תוספים אלו אינם עומדים בדרישות התקן וחובת ההנגשה החוקית. הדרך הנכונה והבטוחה ליישום ההנגשה על פי חוק, היא באמצעות רכישת תוסף נגישות מותאם לאתרי וורדפרס, המיושם על ידי מורשה נגישות וחתום על ידו.

חברת נגיש אקספרס מלווה עסקים וארגונים, ומספקת שירותי הנגשת אתרים בכל סוגי הפלטפורמות, ביישום מקצועי ומוקפד, על ידי מומחי נגישות ובליווי מורשה נגישות מוסמך החתום על ההנגשה, ותוך שמירה על חוויית השימוש והגלישה, שיפור מעמד האתר וחשיפתו בגוגל והרחבת קהל הלקוחות והגולשים.

למידע נוסף מלאו פרטים או חייגו עכשיו 072-3976-425

"*" אינדוקטור שדות חובה

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.