whatsapp
באנר עליון של נגישות אינטרנט
תמונה של תיקון 13 לחוק הגנת הפרטיות

העולם של היום חי על נתונים ולכן ארגונים ועסקים שונים אוספים כמויות גדלות של מידע אישי. עם הכוח הזה יש גם אחריות מאד גדולה שעד לאחרונה לא באמת נאכפה בצורה ראויה. חוק הגנת הפרטיות תיקון 13 הוא נקודת מפנה מהותית בעניין הזה שמעלה את ישראל רמה בתחום ומשווה אותה לרגולציה המחמירה בארצות אירופה. זה לא עוד עדכון שולי, אלא שינוי עמוק בתפיסת האחריות של הארגונים. הרשות להגנת הפרטיות קיבלה כעת סמכויות אכיפה מורחבות כולל היכולת להטיל קנסות כבדים על מי שלא עומד בדרישות. המשמעות היא ברורה. הגנת מידע היא כבר לא המלצה, אלא חובה עם השלכות כספיות משמעותיות.

חוק הגנת הפרטיות תיקון 13 – מה התיקון מחדש?

התיקון מתחיל בעדכון ההגדרות עצמן. המונח הישן והכללי 'מידע' הוחלף ב'מידע אישי' והגדרתו הורחבה לכל נתון שניתן לזהות באמצעותו אדם, במישרין או בעקיפין. המשמעות היא שזה כולל כעת גם פרטים כמו כתובת IP או מזהים דיגיטליים אחרים שנחשבו בעבר שוליים. שינוי משמעותי נוסף שהתיקון מביא עמו הוא צמצום חובת רישום מאגרי המידע. בעבר, הרישום היה פרוצדורה בירוקרטית שהעסיקה ארגונים רבים וכעת הוא נשמר בעיקר לגופים ציבוריים או לחברות שעיסוקן העיקרי הוא סחר במידע. חשוב להבין שהפטור מרישום לא פוטר מאף חובה מהותית אחרת ובראשן החובה להגן על המידע עצמו.

ההיבט המרכזי והמשפיע ביותר של התיקון הוא העברת הכוח לרשות להגנת הפרטיות. בניגוד לעבר, בזכות חוק הגנת הפרטיות תיקון 13 הרשות יכולה כעת לבצע ביקורות יזומות, לדרוש מסמכים ולהטיל קנסות במקרה של הפרה. סמכויות אכיפה אלה, שלא היו קיימות בעבר, הופכות את הסיכון שבהפרה למיידי ולמוחשי. המשמעות עבור ארגונים ובעלי אתרים היא שצריך לא רק להצהיר על הגנה על מידע, אלא ליישם אותה בפועל ולהיות מוכנים להוכיח זאת בכל עת.

איך להיערך לתיקון חוק הגנת הפרטיות?

היערכות לתיקון 13 היא תהליך מורכב, אך חשוב שיעשה נכון ובאופן שיטתי ומסודר. הצעד הראשון הוא פשוט. להבין איזה מידע אישי קיים באתר שלכם. צעד זה דורש מיפוי יסודי של כל מאגרי המידע, זיהוי המיקומים שלהם וסיווג המידע בהם לפי רמות אבטחה שונות. בסיסית, בינונית או גבוהה. מיפוי כזה מספק את הבסיס להחלטות הנכונות בנוגע ליישום אמצעי הגנה מתאימים.

לאחר שהבנתם את תמונת המצב, יש להתחיל ביישום. זהו השלב שבו נהלים חדשים מוגדרים, עובדים עוברים הדרכה ובמידת הצורך, מיושמים כלי אבטחה טכנולוגיים חדשים באתר. תהליך זה אינו מסתיים עם קבלת המסמכים והנהלים, אלא דורש בקרה ומעקב שוטפים. עמידה בתקנות היא מחויבות מתמשכת ולא פעולה של פעם אחת בלבד. בסופו של דבר השקעה בהגנת מידע והבנת חוק הגנת הפרטיות תיקון 13 היא לא רק עמידה בדרישות החוק, אלא גם בניית אמון בסיסי ויציב עם הלקוחות והעובדים. ארגון שמראה שהוא לוקח את הפרטיות ברצינות מחזק את המוניטין שלו ומבסס את עצמו כשותף אמין בעידן הדיגיטלי לא רק שומר על החוק, אלא פשוט שומר על עצמו.

אתם לא לבד – ליווי מקצועי יעזור לכם להתמודד עם חוק הגנת הפרטיות

בין אם אתם בעלי עסק קטן, גדול, בעלי אתרים חדשים או וותיקים, חשוב שיהיה לכם ליווי מקצועי שיאפשר לכם להתמודד כראוי עם חוק הגנת הפרטיות תיקון 13 וליישם את כל הפרמטרים הרלוונטיים אליכם. אי ציות לחוק זה דבר אחד כמובן שעלול לגרום להשלכות בעייתיות ומעבר לכך, בעל אתר שמיישם את חוק הגנת הפרטיות גם מול לקוחותיו והעובדים בחברה מראה לכולם שיש בו הרבה מעבר לציות לחוק בלבד. יש כאן אכפתיות, הבנה שהעולם הופך יותר ויותר נגיש למידע והשקעה ביכולות ששומרות על מידע רגיש. חברה מקצועית המתמחה בתחום זה תסייע לכם ליישם את החוק כראוי.

כאשר מדובר על חוק הגנת הפרטיות תיקון 13 חשוב שיהיה לכם על מי לסמוך. חברת נגיש אקספרס מתמחה בהנגשת אתרים על בסיס חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות שדורש מכל אתר אינטרנט בישראל לספק שירותים ומידע נגישים לכלל האוכלוסייה. החברה מביאה איתה ידע וכלים טכנולוגיים כדי להגן על בעלי אתרים מפני תביעות נזיקין שעלולות להגיע לעשרות אלפי שקלים ומציעה להם תהליך הנגשה מהיר ומקצועי. התהליך מבוצע על ידי מומחים, מבטיח עמידה מלאה בדרישות החוק תוך שמירה על העיצוב הקיים ומאפשר לאנשים עם מוגבלויות ליהנות מזכותם לקבל שירות ומידע שוויוניים במרחב הדיגיטלי. צרו עמנו קשר עוד היום, אנחנו מחכים לסייע לכם.

למידע נוסף מלאו פרטים או חייגו עכשיו 072-3976-425

"*" אינדוקטור שדות חובה

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.