whatsapp
באנר עליון של נגישות אינטרנט
תמונה של הנגשת אתר ברמה AA

חובת הנגשת אתרים בישראל נולדה כעדכון לחוק שוויון הזדמנויות לאנשים עם מוגבלות שנחקק בשנת 1998, באמצעות הוספת פרק נגישות המתייחס לחובות הנגשת מתקנים ואתרים לטובת אנשים עם מוגבלויות.

העדכון שנוסף לחוק המקורי בשנת 2005 כלל מלבד הטלת החובה החוקית והמוסרית וקביעת ההשלכות, גם פירוט של הנחיות ודרכי הנגשה באמצעות הפניה לתקן מחייב מטעם מכון התקנים הישראלי, תקן הנגשת אתרים 5568 ברמה AA.

בבחינה ובבחירה של פתרונות הנגשה יש לתת את הדעת על עמידות ההנגשה בתקן ויישום הנגשת אתר ברמה AA.

חובות הנגשת אתר ברמה AA- מה אומר התקן

הנגשת אתר ברמה AA מיושמת על פי פירוט תקן 5568 העוסק בחובת ההנגשה לצרכי אנשים עם מוגבלות ובהתאמה לכל סוגי המוגבלויות. התקן הוא תקן ישראלי אשר נכתב ומפוקח על ידי מכון התקנים הישראלי, ונוצר בהשראה ובדומה לתקני נגישות W3C מתקדמים ומחמירים באירופה ובארה"ב.

בין התקנות המפורטות ליישום הנגשת אתר ברמה AA:

  • יישום של תוספים המספקים הקראת מידע קולי של טקסט כתוב לגולשים אשר ליקויי ראייה ולעיוורים.
  • אפשרויות בחירה בטקסט מודגש בבולטים, שימוש בצבעים ובגוונים היוצרים ניגודיות, אפשרות להגדלה והבלטה של חלקי טקסט מסומנים, כמענה לליקויי ראייה.
  • תכנון ויישום של עוצמות החזרת אור למניעת סנוור ולראייה אופטימלית.
  • התקנת מקלדת וירטואלית כחלופה לעכבר לבעלי קושי מוטורי.
  • הוספת כתוביות לסרטונים ללקויי שמיעה.
  • שמירה על עקביות הדפים ויצירת רצף מעבר הגיוני וניתן לחיזוי בין עמודי רשת, לבעלי קשיים קוגניטיביים.
  • הימנעות מצלילים, אוקטבות ותכנים העשויים להוות טריגר לאנשים עם מוגבלות על בסיס נפשי או רגשי.
  • התאמת יישומים המיועדים ליצירת קשר ומתן מגוון אפשרויות התקשרויות, בשיח, בהתכתבות ובמענה ייחודי לכל צורך.
  • מינוי ופרסום פרטי מורשה נגישות ממונה מטעם הארגון, ליצירת קשר וקבלת מענה במקרה של ליקויים בהנגשה או צרכים נוספים.
  • פרסום מידע הנוגע לנגישות במתקנים פיזיים/סניפים של בית העסק.
  • פרסום הצהרת נגישות חתומה על ידי מורשה נגישות מוסמך.

עוד שירותים שאנו מספקים

תוסף נגישות לאתרים >> 

הנגשת אתר SHOPYFY כל המידע>> 

כיצד הנגשת אתר ברמה AA מגינה על העסק מפני תביעות

  • חובת הנגשת אתרים מיועדת להבטיח שוויון זכויות, נגישות מלאה למידע, מסחר ושירותים עבור אנשים עם מוגבלות ויישום הנגשת האתר נדרש לתת את המענה המלא לצרכיהם ואינו פעולה טכנית בעלת משמעות בירוקרטית בלבד.
  • החוק קובע את חובת ההנגשה ואת הפרמטרים להנגשת אתר ברמה AA באמצעות תקן 5568, ואף מגדיר את ההשלכות לאי עמידה בחובת ההנגשה ברמה הנדרשת באמצעות אפשרות תביעה ופיצויי נזיקין בסך 50,000 ₪ ללא הוכחת נזק.
  • ביצוע הנגשת אתרים שלא על פי תקן 5568 מותירה את בעל העסק/בעל האתר למעשה חשוף לתביעות נזיקין ישירות ואף לתביעות ייצוגיות בשל אי ביצוע הנגשה כחוק.

על מי חלה החובה להנגשת האתר

בעלי עסקים רבים פונים לגורמים מקצועיים לצורך הקמת האתר העסקי, ומניחים כי המתכנת ובונה האתר, הוא האחראי על יישום החובות החוקיות החלות על האתר. נותני שירות רבים העוסקים בבניית אתרים מביאים את הידע הטכני והעיצובי הנדרש, אולם אינם מעודכנים בנבכי החוק ובחובת ההנגשה, ומספקים לבית העסק וללקוח אתר אינטרנט שאינו כולל הנגשה. במקרים אחרים בהם המתכנת מודע לחובת ההנגשה ואף מתחייב ליישם אותה בהליך הבנייה, בוחר בהתקנת תוסף הנגשה חינמי הניתן על ידי הפלטפורמה, ללא ביצוע ההתאמות הנדרשות וללא עמידה בתקן המחייב להנגשת אתרים.

בכל מקרה של תביעה בגין אתר אינטרנט שאינו מונגש ברמת AA , הכתובת לתביעה תהיה בית העסק/בעלי האתר, האחראים על פי חוק לפעילותו ולעמידתו בתנאי החוק. ייתכנו מקרים בהם על פי חוזה התחייב המפתח להנגשה כחוק, מה שיאפשר לבעל העסק לגלגל את עלויות התביעה והפיצוי שחלו עליו אל נותן השירות, ולו באופן חלקי. יחד עם זאת, כאחראי לאתר ולשירות הניתן ללקוח, הפתרון האופטימלי הוא להקדים תרופה למכה ולבצע את ההנגשה הנדרשת מראש ועל פי תקן, בפיקוח ובחתימת מורשה נגישות.

 

למידע נוסף מלאו פרטים או חייגו עכשיו 072-3976-425

"*" אינדוקטור שדות חובה

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.