whatsapp
באנר עליון של נגישות אינטרנט
תמונה של הנגשת אתר SHOPYFY

פלטפורמת שופיפיי היא פלטפורמה מובילה לאתרי איקומרס- אתרי מסחר ברשת, המאפשרת למשתמשים לבנות אתרי מסחר ואתרי דרופשיפינג באופן עצמאי תוך בחירה בין מגוון רחב של תבניות, עיצובים, תוספות ויישומים מתקדמים. הנגשת אתר SHOPIFY מחייבת כל בעל אתר בפלטפורמה, על פי חוק שוויון הזדמנויות לאנשים עם מוגבלות בישראל.

 מדוע קיימת חובת הנגשת אתר SHOPIFY ואתרי מסחר

חוק שוויון הזדמנויות לאנשים עם מוגבלות עוסק בהנגשת אתר , מוסדות, מתחמים, מבנים, שירותים ומידע, באופן מותאם לכלל האנשים עם מוגבלות, ולסוגי מוגבלויות שונים. החוק נועד להבטיח את השתלבותם בחברה, תוך אפשרויות ונגישות למידע ולשירותים במגוון תחומי החיים ולמנוע את אפלייתם על בסיס קיומה של מוגבלות. החוק אינו קובע חובת הנגשת אתר SHOPIFY בפרט, כי אם מתייחס לחובת הנגשת אתרים, אפליקציות ופתרונות דיגיטליים אחרים.

הרגולציה העוסקת באנשים עם מוגבלות בישראל ובחובת הנגשת אתר SHOPIFY ואתרים בפלטפורמות נוספות, מוטמעת באמצעות מספר כלים, מחויבויות והשלכות:

  • חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות תשנ"ח 1998 נועד להגן על כבודו וחירותו של אדם עם מוגבלות/לקות ולעגן את זכותו להשתתפות שוויונית ופעילה בחברה בכל תחומי החיים ובאופן שיאפשר לו לחיות את חייו בעצמאות מרבית, בפרטיות ובכבוד. עדכון לחוק אשר נוסף בשנת 2005 עוסק בחובת ההנגשה ומתייחס באופן פרטני לחובת הנגשת אתרי אינטרנט.
  • אופן יישום הנגשת אתרי אינטרנט לאנשים עם מוגבלות מפורט בתקן מחייב מטעם מכון התקנים הישראלי: תקן 5568 ברמה AA . התקן מפרט רשימת הנחיות ותקנות אשר נלקחו מחקיקה והנחיות בינלאומיות העוסקות בהנגשת אתרים, תוך התאמת מאפייני ההנגשה ואופן היישום שלה לצרכי מוגבלויות שונות.
  • הקמה ו/או אחזקה של אתר אינטרנט שאינו עומד בחובת ההנגשה חושף את בעליו לתביעות נזיקין בסכום של עד 50,000 ₪, ללא צורך בהוכחת נזק אשר נגרם כתוצאה מאי ההנגשה האמורה.

עוד שירותים:

תוסף נגישות כל המידע >> 

הנגשת אתר WIX >> 

כיצד ניתן לבצע הנגשת אתר SHOPIFY

אתר SHOPIFY הוא אתר הנבנה בקוד סגור- ולמעשה מהווה פלטפורמת אתר המאפשרת יישום של שינויים במלל, בתוכן ובגרפיקה, ללא מתן גישה לבעלי האתרים לקוד המאפשר את תכנות האתר ויישום של שינויים בו. הנגשת אתר SHOPIFY דורשת בשל כך פתרון נגישות הניתן "להלבשה" על גבי התבנית הקיימת, מבלי ליצור שינויי תוכנה ופיתוח.

ניתן לבצע הנגשה לאתר בשלב הקמתו, במידה ובניית האתר מבוצעת על ידי מתכנת בעל הרשאה. יחד עם זאת, מרבית בעלי אתרי המסחר בפלטפורמת שופיפיי יבחרו להקים את האתר על גבי תבנית קיימת וללא מפתח, בסיוע בונה אתרים, מעצב ואנשי שיווק דיגיטלי, שכן התבניות הרבות ומגוון העיצובים המוצעים בפלטפורמה מספקים מענה למרבית הצרכים וסוגי אתרי המסחר.

הנגשת אתר SHOPIFY קיים ומבוסס תבנית, הנעול בקוד סגור, ניתנת באמצעות הטמעת תוסף נגישות ייעודי המיושם על גבי כל עמוד וכל יישום באתר בנפרד וכולל הצהרת נגישות חתומה על ידי מורשה נגישות מוסמך, מבית חברת נגיש אקספרס.

מה כוללת הנגשת האתר באמצעות תוסף נגישות נגיש אקספרס

  • פתרונות הקראה ומידע קולי, הדגשות כיתוב ומידע, ניגודיות צבעים ושליטה בגודל הטקסט, לטובת לקויי ראייה.
  • יישום של אלמנטים לשליטה בעוצמות החזרת אור ומניעת סנוור.
  • מקלדת דיגיטלית מותאמת לאנשים עם מוגבלות מוטורית.
  • הוספת כתוביות לסרטונים, תמלול תוכן מצולם, לטובת ליקויי שמיעה.
  • הימנעות מתכנים המהווים טריגר ומעוררים אמוציות/חרדות לטובת אנשים עם מוגבלות נפשית/רגשית.
  • פרסום הצהרת נגישות כמתחייב בחוק, חתומה על ידי מורשה נגישות מוסמך.
  • אפשרות נגישה ליצירת קשר ופרסום פרטי איש קשר מטעם הארגון/האתר, למקרה של אי התאמה/מגבלות גלישה בהתבסס על מוגבלות הגולש.

 

למידע נוסף מלאו פרטים או חייגו עכשיו 072-3976-425

"*" אינדוקטור שדות חובה

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.